RSS

SIHAT, KUAT, BIJAK PINTAR DENGAN SET ANAK CERGAS PINTAR!!


Alhamdulillah…Umar Mujahid kini sudah berusia 2 tahun 4 bulan. Sudah kira2 sebulan lebih berhenti menyusu. Setelah berhenti menyusu, saya memberikan Umar susu kambing Karihome untuk keperluan kalsium dan vitamin2 lain. Baru2 ini (setelah lama tak lelah) Umar Mujahid diserang selesema dan batuk.  Lama kelamaan nafas mula berbunyi. Hati ibu mana yang tidak risau. Mungkin disebabkan faktor pemakanan dan faktor cuaca sejuk menjadi punca datangnya penyakit selesema, batuk dan lelah. Sejak itu, saya mula menambahkan sesudu Meal Shake Shaklee ke dalam susu nya setiap hari sebagai sumber  tambahan vitamin dan kalsium kepada Umar Mujahid.

 Apakah dia meal Shake??Ia adalah Protein sihat + Multivitamin yang lengkap. Dan pada malamnya pula selepas makan malam saya memberikan 1 kapsul Omega Guard. Disebabkan Umar Mujahid sudah terbiasa mengunyah kapsul seperti Habatus Sauda dan minyak zaitun, maka Omega pun dikunyah dengan selamba. Alhamdulillah setelah 2 minggu kelihatan kesihatannya bertambah baik.Kini, batuk selesema dan lelah telah pulih sepenuhnya.  Sejak consume Omega, Umar Mujahid semakin petah berkata2, IQRa’ 1 dan asas MUqaddam dibaca dengan lancar dan mudah menerima pelajaran. Ada kawan2 yang menegur Umar Mujahid kelihatan bijak dari usianya. Pada usia 2 tahun Umar Sudah kenal kesemua huruf alif, ba ta sehingga ya, Sudah mampu membaca Iqra’ 1, asas muqaddam dan sudah menghafal al-fatihah dan al-ikhlas (walaupun dengan pelat). Umar juga mengenali kesemua huruf2 A-Z dan suka sangat mengeja apabila ternampak huruf2 di dinding atau di buku2. Ini juga mungkin berkat Umar Mujahid disusui dengan susu ibu sahaja sehingga 2 tahun.

Ok Omega Guard adalah minyak ikan yang mengandungi EPA dan DHA.
EPA atau Eicosapentaenoic atau lebih dikenali dengan nama saintifiknya – Omega 3 fatty Acid (EPA+DHA). Ia adalah asid lemak yang diperlukan tubuh badan. Namun begitu, badan seseorang manusia tidak dapat menghasilkan asid lemak perlu ini secara semulajadi. Oleh itu, seseorang perlu memastikan diet mereka mengandungi asid lemak ini.

Kenapa saya memilih Omega Guard Shaklee berbanding jenama lain di pasaran??
ihsan gambar dari kak alin.tq
  • Ini kerana Omega Guard Shaklee adalah yang terbaik di pasaran. Untuk setiap hidangan mengandungi 1000mg minyak ikan, 540 mg EPA dan 360mg DHA. DHA DAN EPA SANGAT TINGGI BERBANDING JENAMA LAIN DI PASARAN. Tak caye??lihatlah kat atas tu..;-)
  • Sumber paling asli di perairan sejuk yang kaya dengan sumber EPA dan DHA.
  •  50% lebih pekat daripada mana2 produk di pasaran
  • Diuji secara klinikal (so jangan risau ye kerana dah banyak ujian, RnD dijalankan)
  •  Ianya bukan dari hati ikan tapi pure minyak ikan(pastikan dulu supplemen minyak ikan bukan berpunca dari hati ikan)-kerana Nabi SAW sendiri tak menggalakkan kita makan dalaman binatang kerana boleh melemahkan ingatan dan lain2.
  • Dijamin selamat, bebas merkuri, bebas logam berat
  •  Penyulingan 3 kali (dijamin selamat dimakan ibu mengandung, kanak2 dan untuk semuaJ)


Apakah Meal Shake??dan kenapa saya berikan meal Shake kepada Umar Mujahid??
Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan. Oleh itu, ia membantu meningkatkan imuniti tubuh badan anak saya Umar Mujahid. Oleh itu, ia membantu menangkis segala serangan virus dan bakteria di persekitaran. Membantu membuatkan seseorang kanak2 cergas dan aktif disamping membantu perkembangan anak membesar dengan sihat dan cergas dengan cukup vitamin dan kalsiumnya untuk tumbesaran tulang dan gigi yang sihat. Ia juga membantu menghasilkan sel2 badan yang sihat. Oleh itu, kita akan berpuas hati dengan perkembangan anak yang baik. Berbaloi3 la melabur untuk anak kan??:-)
ihsan gambar: kak alin.tq

Video Umar Belajar bersama papa. di ketika ini usia Umar setahun lebih. 
Video Umar membaca Al-Fatihah (pelat2) pada usia 2 tahun.

so apa tunggu lagi??ibu2 di luar sana jom order!!mari kita sama2 berikan yang terbaeekkk untuk anak kita!!
generasi ulul albab perlukan sesuatu yang istimewa untuk menjadi panji2 islam yang gemilang!!

Saya sukakan Meal Shake+Omega!!

Oyeaahhh!!!

*Produk ini bukan bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat??
Untuk maklumat lanjut, boleh menghubungi saya sebagai Pengedar sah Shaklee anda,
Atfina Abdullah
Shaklee iD 854919
SMS 012-6979844
emel mujahidcerdik@gmail.com



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment