RSS

WHY I'M FALLIN IN LOVE AND JOIN SHAKLEE??


Assalamua’laikum buat semua kenalan dan sesiapa yang sudi membaca entry ini..Setelah berkurun tak update blog, seperti yang dijanjikan di sini saya share pengalaman saya kenapa saya memilih Shaklee apa kelebihan2 menjadi ahli dan kelebihan2 jika aktif dengan Shaklee..
Sejujurnya sudah 2 tahun saya bersama Shaklee..bermula dari Alfafa untuk maintain pengeluaran susu ibu di zaman penyususan Umar Mujahid selama 2 tahun penuh, kemudian Set Menyusu dan terus jatuh cinta sehingga menjadi ahli dan MENJANA INCOME DENGAN SHAKLEE…kalau nak cerita berapa incomenya cukuplah sekadar jawapan saya pernah mencapai income sehingga 3-4 angka sebulan..dan kini ia maintain paling tidak 3 angka sebulan..malah terdapat ramai distributor Shaklee yang menjana sehingga 5-6 angka sebulan..


Aa..berbalik kepada kenapa bisnes ini menjadi pilihan saya?

  1.    Segala2nya melalui online-sangat mudah bagi ibu2 surirumah dlm mengurus rumah tangga dan fleksibel bagi ibu bekerjaya seperti sayaJ
i.             Marketing (pemasaran produk) melalui FB, blog dll..
ii.           Order produk melalui Shaklee Online System dan pihak Shaklee akan pos direct kepada pengedar atau terus sahaja kepada customer2. Mudah kan??
iii.          Coaching online bersama upline (otai2 Shaklee) via emel, pm, support grup..segala kemusykilan, permasalahan, sharing produk segala2nya kami bersama via online sahaja. Cuma kadangkala join kelas2 Shaklee atau coaching offline bersama upline..itupun tiada paksaan..

   2.   Berada dalam support grup yang tepat
           Upline@otai2 Shaklee setiap hari motivate dan membimbing kami kearah kejayaan dengan cara positif & Islamik (ini yang mengikat hati saya untuk setia bersama Shaklee. Kami diajar dan diterapkan agar menjaga hubungan dengan Allah SWT terlebih dahulu disusuli usaha berterusan tanpa mengenal erti putus asa, tidak mudah memberikan alasan dsbgnya. Bangun pagi dimulai dengan istighfar, Duha, zikir dbgnya. Al-Waqiah juga menjadi rutin dan amalan. Konsep Mudahnya Menjemput Rezeki menjadi pegangan kami. Pendek kata grup yang saya join sentiasa dikelilingi dengan cas2 yang positif sehingga hampir setiap hari jika rasa down dengan bebanan kerja sekolah saya akan masuk ke grup2 FB Shaklee dan membaca sharing yang berbaur positif. Diri ini menjadi kembali bersemangat dengan kehidupan dan mindset automatic bertukar menjadi positif!. Sebab itu tidak hairanlah Allah memberi rezeki tanpa batasan kepada hamba2Nya yang tidak jemu berusaha dan bertawakal sehinggakan ramai kalangan upline dah Berjaya mencapai income 5-6 angka hatta masih bekerja. Kini ramai kalangan mereka yang sudah bergelar WAHM (Working at home moms).
           Selain itu, kami tidak mudah melatah apa2 tuduhan tidak berasas terhadap produk Shaklee yang kami jual. Malah ia tidak menjadi kudis pun. Kami di ajar agar berniaga dan bersaing secara sihat, tidak menjatuhkan satu sama lain atau cuba menjatuhkan produk lain. Kami juga diajar rezeki masing2 adalah ketentuan Allah. Menjadi tanggungjawab kita untuk mengejarnya. Sebab itulah Shaklee kini menjadi fenomena dan bertambah2 maju dengan pengedar2nya berjaya kerana kami tahu keberkesanan dan kelebihan2 produk Shaklee. Kami tidak mudah tergugat dengan tuduhan2 yang remeh yang buang masa sahaja melayannya. Kita bersaing secara sihat dan yakin setiap rezeki adalah dari Allah, milik Allah dan kita perlu memintanya dengan cara yang diRedhai bukan dengan cara menjatuhkan orang lain. Kerana biasanya orang yang cuba menjatuhkan ini tidak akan Berjaya sampai bila2…

   3.   Berpeluang merebut 3C (CAR, CASH, CONVENTION)
Ha…inilah part yang paling BEST!!Duit oh Duit…kikiki;-)
i.             CASH
Shaklee menawarkan DUIT BONUS dalam bentuk,
-Personal Sales
-Net Personal Bonus
-Leadership Bonus
-Car Bonus
-Coordinator Incentive.
Duit bonus inilah yang saya dapat bulan2..hehe..ia dikira dari jumlah point UV yang terkumpul dari sales setiap bulan..semakin banyak UV point, semakin TINGGILAH BONUS..sebab itu BONUS SHAKLEE bagi infiniti tiada batasan tau. Kalau tak, takdela Master Shaklee ada yang dapat dekat SETENGAH JUTA SEBULAN BONUS SHAKLEE.

ii.           CAR (PROGRAM SUBSIDI KERETA)
Ha..inila antara part yang saya tak capai lagi…Car Bonus Achiever. InsyaAllah satu hari nanti pasti dapat!Car Bonus ni diberi juga dalam bentuk CASH dan bolehla buat bayar bulan2 kereta, beli kereta baru ke (hehe..) atau kalau tak nak buat saving pun boleh…Sebab tulah Master2 in Shaklee pejam mata je beli kereta besar. Tapi bukan itu yang boleh kami janjikan. Cuma yang boleh dikata, usaha tanpa mengenal penat lelah insyaAllah segala2nya tidak mustahil! Grup Shaklee kami tidak menjual harapan…tetapi kami cuba sama2 mengejar impian tanpa erti putus asa..


iii.          CONVENTION
Ha..yang ni pun best jugak BERCUTI2 woi…sape tak nak kan??Nak2 FREE pulak tu Shaklee bagi..PERCUTIAN 5 STAR ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee! Kita hanya perlu bawak body dan sedikit duit belanja sahaja. Family pun boleh bawak tau dengan PENGINAPAN 5 STAR, MAKAN MINUM FULLY SPONSORED!!Saya nakk!!memang teringin sebab Shaklee tawarkan kepada leader2 Shaklee yang Berjaya capai point2 terttentu,
a.)         National Trip
Ni trip cuti2 dalam Negara ke tempat2 yang menarik dengan FULLY SPONSORED BY SHAKLEE!
b.)         Umrah/International
Ha..ni la yang paling SAYA MAHU! Sebab dapat pegi umrah FREE je..dengan penginapan 5 star, ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee. Malah boleh bawak suami, family tau. Bayangkan kita nak pegi umrah mesti ada ribu riban. Itu baru tambang belum lagi masuk duit poket dsbgnya. So sesiapa BERMINAT JOM PEGI FREE UMRAH BERSAMA SHAKLEE!:-)


   4.   Menjadikan diri saya terasa semakin hampir dengan Pencipta dan jauh lebih positif dalam kehidupan.

Kini, hampir setiap hari istighfar, zikir, Duha, waqiah saya biasakan dan ternyata jika tak buat terasa sesuatu kehilangan. Dan tahajud (dlm proses nak pushkan diri;-))…sesungguhnya Menjemput Rezeki adalah jauh lebih mudah dari mencari Rezeki.. Dan kini ternyata saya sentiasa cuba mengajar minda saya agar sentiasa to be positive!Segala2nya terletak di minda. Jika anda kata boleh, ianya pasti boleh! Anda hari ini adalah hasil dari pemikiran anda 10 atau 20 tahun dahulu. Dan anda 10 atau 20 tahun akan datang adalah apa jua keputusan atau pemikiran anda pada hari ini!. Sesungguhnya SETIAP KEJAYAAN BERMULA DENGAN LANGKAH PERTAMA. Jika kita sering memberi alasan sibuk, tiada masa bagaimana kita hendak merubah nasib diri??Setiap kejayaan perlukan pengorbanan..Namun jika sudah mencapai ke puncak, kita akan terasa betapa indahnya pengorbanan yang kita lakukan dahulu..kalau tak percaya cubala tanya para jutawan dan hartawan masa kini…

"Allah tidak mengubah keadaan/nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri."
                                                        (Surah Al-Ra'd, 11:13)

Sepotong ayat Quran yang mengajak kita merenung dan berfikir sebenarnya Allah menyatakan HANYA DIRI KITA yang mampu mengubah nasib kita sendiri. Cuma kita tidak pernah terfikir apakah yang dimaksudkan dengan ayat itu. (petikan dari Buku Rahsia Minda Jutawan)



Dan yang terakhir..

   5.   Saya ada target dalam kehidupan..
Jika dulu saya mungkin bercita2 untuk masuk U, kerja best2 dsbgnya..dan saya rasa saya dah dapat itu semua..Cuma kini saya ingin keluar dari comfort zone saya.. pegi sekolah balik sekolah, cukup bulan dapat gaji…hari2 yang sama…dengan beban kerjaya guru yang semakin bertambah dan mencabar menguatkan lagi azam dan semangat saya untuk keluar dari comfort zone tersebut. Saya ada target dan vision board! Dan saya ingin menjadi perintis di kalangan rakan2 untuk ke arah itu! Dan saya pasti ramai yang mengikut jika kita Berjaya.

Wanna to be a...



And last but not least..

   6.   Saya ingin membantu orang lain mendapat kehidupan dan kesihatan yang lebih baik.


Produk Shaklee adalah produk berkualiti,berpatutan dengan harga (tidaklah mahal dan juga tidaklah murah), 100% semulajadi, selamat dimakan dengan jadual konsultasi yang betul, tanpa pewarna, pengawet dan perisa, dan paling penting tanpa kesan sampingan. Bukti supplemen Shaklee 100% semulajadi ianya tiada silika gel dalam setiap botol2 Shaklee. Pada mula2 saya membeli produk Shaklee saya terkejut juga kerana tidak menemui sebarang silica gel dalam botol2 produknya. Silika gel ini diletak dalam vitamin2 sintetik atau organic yang seringkali dijual di farmasi. Cuba beli dan amati pasti anda akan menemui silica gel dalam botol vitamin dari farmasi, namun Shaklee 100% semulajadi tak perlukan sebarang bahan untuk menjadikannya lebih tahan lama. Malah seorang kawan yang sukar mempercayai produk setelah mencuba Shaklee terus sangat kagum dengan keberkesananya kerana ia hilang berat badan secara sihat. Kini dia adalah pengguna setia Shaklee. Dan seorang Master Shaklee SEMBUH DARI KANSER NYA DENGAN AMALAN SUPPLEMEN SHAKLEE dan seorang lagi MASTER SHAKLEE SEMBUH DARI PENYAKIT SLE YANG DIDERITAINYA SETELAH MENGAMALKAN PRODUK SHAKLEE.

Di bawah beberapa persoalan dan jawapan mengenai cara2 menjadi ahli Shaklee.

BERAPA YURAN PENDAFTARAN?
YURAN PENDAFTARAN cuma rm65 (didatangkan dengan Shaklee Memberkit,product catalog,etc) dan ditambah pos Kit Member rm10. So total Cuma RM75 sahaja seumur hidup. Dan Kalau nak jadi member free..beli barang2 lebih dari 200UV lebih kurang ~RM630 then boleh register as free...

BAGAIMANA CARA MENDAFTAR??
Anda Cuma perlu buat bayaran RM75 secara bank in, bank transfer atau direct terus kepada saya dan berikan butiran2 yang diperlukan. Kemudian saya akan register anda sebagai member melalui Shaklee Online System. Anda Cuma perlu tunggu Shaklee Memberkit, katalog dsbgnya diposkan kepada andaJDan jika anda ingin menjadi ahli secara percuma anda Cuma perlu membeli produk dalam ~RM630 dan saya akan buat belian dan register terus anda sebagai ahli juga melalui Shaklee Online System..anda Cuma perlu tunggu barang2 dan Shaklee Memberkit, katalog tiba di hadapan rumah anda atau di pejabat2 atau tempat kerja andaJMudahkan??

SETAHUN SEKALI KE KENE BAYAR FEE NI?
Yuran pendaftan adalah sekali sahaja seumur hidup.Tak ke untung tu??Takde perlu renew2..

POINT SHAKLEE TU BOLEH REDEEM DAPAT APA?
Tiada redeem barang2...tapi diberi cash back (dalam bentuk wang bonus)…. after kumpul certain2 point UV untuk bulan berkenaan… dia akan calculate dan kasi reward dlm bentuk CASH (RM). Untuk layak bonus dalam bulan tersebut tuan puan perlu membeli produk2 Shaklee dalam 150uv.

SHAKLEE ADA VITAMIN JE KE?
Shaklee bukan sahaja ada vitamin tetapi ia ada produk Skin Care, Make up, Air Purifier, Water Pitcher (penapis air mobile), sabun2 basuh yang mesra alam dan selamat untuk semua. Pendek kata memang berbaloi2la produk Shaklee ni!


APA LAGI KELEBIHAN?
1.)         Dapat diskaun membeli produk2 Shaklee dengan 15% diskaun (dengan harga ahli)
2.)        Dapat share kelebihan Shaklee dengan keluarga, kawan2, jiran2 dan lain2..
3.)        Jika berminat untuk aktif dengan Shaklee anda berpeluang memperoleh 3C (Car, Cash, Convention) seperti penerangan di atasJ

KENE MAINTAIN POINT BERAPA SETIAP BULAN NI
Jika anda sekadar untuk mengguna sendiri sahaja tak perlu risau2 untuk maintain point, melainkan anda berhajat untuk menjual, sharing kebaikan Shaklee untuk layak bonus anda hanya perlu buat belian produk 150uv ke atas sahaja. Lagi banyak point, lagi banyakla BONUS..
;-)

KALAU TAK BELI APE2 BULAN TU..MATI TAK KEAHLIAN SAYA?
Tak mati pun…jangan risau tak wajib pun buat belian setiap bulan..
Ok inilah sedikit sebanyak yang saya cuba kongsikan kelebihan menjadi ahli Shaklee dan why I’m join Shaklee…

Pendek kata, saya ingin menjadi seperti Abdul Rahman Bin Auf, Khadijah Bt. Khuwailid dan lain2 sahabat Nabi yang menjadikan kejayaan dalam bisnes untuk membangunkan ekonomi Ummah dan untuk dakwah Islamiah. Pertama sekali saya ingin mendapat kebebasan kewangan bagi diri dan seterusnya membantu kaum keluarga diikuti para muslimin muslimat yang lain. Janganlah dipandang dari aspek negative tetapi pandanglah dan fikirlah berapa banyak yang kita telah sumbangkan untuk membangunkan ekonomi Ummah??Sedarlah jika kita sebagai ummat islam Kaya raya, musuh2 Islam akan menjadi gerun. Oleh itu, menjadi tanggungjawab kita untuk memperkuatkan dan memperkasakan ekonomi ummah agar Yahudi LaknaTullah dan musuh2 Islam yang lain tak menjadikan ummat islam sebagai mangsa kekejaman mereka lagi.wallahualam..

Anda mahu bersama2 saya??
Boleh sms.whatsapp saya Atfina 0126979844 untuk tindakan lanjut. InsyaAllah bimbingan disediakan. Kita cuba mengejar impian dan mencari redha Allah dengan Shaklee sebagai salah satu batu loncatan untuk membangunkan ekonomi ummah!

SETIAP KEJAYAAN BERMULA DARI LANGKAH PERTAMA!

Salam mesra,
Atfina Abdullah
Sms.whatsapp 0126979844

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment